Another day in Africa (1) - Reisverslag uit KwaZulu, Zuid-Afrika van Ricardo Frozen - WaarBenJij.nu Another day in Africa (1) - Reisverslag uit KwaZulu, Zuid-Afrika van Ricardo Frozen - WaarBenJij.nu

Another day in Africa (1)

Door: RicardoFrozen

Blijf op de hoogte en volg Ricardo

10 Maart 2012 | Zuid-Afrika, KwaZulu

Dit weekend vrij en vroegop om er vooral lekker op uit te trekken. Goed geadviseerd door de 'locals' ga ik naar het wildreservaat Ndumo en Tembe, bekend om zijn typisch Zuid-afrikaanse olifanten en de mannelijke Bulls. In Ndumo zie ik de ene na de andere Nyala (soort hert) en buffel voor mijn motorkap voorbij schieten. Als je even niet oplet hier heb je zomaar een paar honderd kilo vlees te pakken. Na een rit dwars door de bush-bush kom ik oog in oog te staan met een Giraffe, die midden op de weg staat. Hij wil van geen wijken weten. Solo in je Hyundaaitje (20i) is het dan toch wel ff schrikken, met de vraag wat is wijsheid. Ik besluit met de voet dicht op het gas een grote bocht om hem heen te maken. Hij knikt even met zijn knie alsof hij wil gaan lopen. Maar gelukkig blijft hij staan en me met zn hoofd meedraaiend nog net zo wazig aankijken....

Omdat ik geen 4X4 heb, mag ik met mijn huurauto het Tembe elephant park niet in. Ik had om die reden eerder een reservering gemaakt voor een Safaririt onder begeleiding van een gids. Met een zestal oudere gepensioneerde Zuidafrikaanse ondernemers ga ik op pad. Bij de eerste de beste waterdrinkplaats zie ik al de eerste olifant temidden van zebra's en wildebeast (buffelsoort). We stappen uit om dit van dichterbij nader te bekijken. De olifant begint na zijn drinkpartij plots onze kant op te lopen, en dan is het zaak dat we snel benen maken de grote safarilandrover in om weg te komen ... Verderop in het park tel ik maar liefst 76 grote buffels en een olifantenfamilie van maar liefst 24 stuks, waaronder 2 baby-olifantjes. Zal je net zien dat mijn camera uitvalt (oplaadbare batterij leeg), dus helaas geen pictures anymore. Van een ouder stel mag ik hun toestel even lenen en krijg ik ze per email nagezonden. We willen vervolgens via de oostelijke zijde naar de westelijke zijde rijden. De weg wordt ditmaal versperd door een grote Bullstier Olifant. Wat een enorm beest van zo dichtbij. Met mooie ivoren slagtanden die wel 45 kilo per stuk kunnen wegen. Aan alles merk je dat dit een agressief baasje is en zich duidelijk Koning van het park voelt. Hij wijkt voor geen meter. De dame naast mij durft niet langer te kijken en maant de chauffeur vooral zo snel mogelijk naar achter te rijden en van hier weg te komen. Vanachteren naderen ons namelijk ook twee olifanten in een draft. De gids had ze al gezien en rijdt heel rustig achteruit, we moeten allemaal doodstil zijn en zo min mogelijk geluid maken, want dat verstoort ze het minst. Never a dull South-African day ...

  • 15 Maart 2012 - 21:07

    Colette:

    Top, al 1 van de Big five gescored! Geniet maar van je weekend uitstapjes, de toeristische kant van South Africa. Als tegenwicht voor al de minder leuke beelden van het land, de harde realiteit.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Zuid-Afrika, KwaZulu

Studiereis

Studiereis SLL8

Recente Reisverslagen:

28 Maart 2012

Out of Africa

24 Maart 2012

Food4Thought

21 Maart 2012

Living in different worlds

18 Maart 2012

History files

16 Maart 2012

Travellersday
Ricardo

Actief sinds 26 Feb. 2012
Verslag gelezen: 197
Totaal aantal bezoekers 16324

Voorgaande reizen:

03 Maart 2012 - 29 Maart 2012

Studiereis

Landen bezocht: